Abonner via RSS eller E-post

– Homofile fortjener å dø

Publisert den 16.02.2010 i Blogg

Klassekampen: Jeg har sett på Facebook at du har ytret støtte til jihadister i blant annet Afghanistan og Somalia. Betyr det at du for eksempel støtter al-Shaabab? (Al-Shaabab anses som en somalisk terroristbevegelse av vestlige etterretningsorganisasjoner, blant annet PST, red.anm.)

Mohyldeen Mohammad: Ja, hvis de er muslimer. Hvis de gjør feil, blir det mellom Allah og dem.

Klassekampen: De har blant annet steinet en person til døde.

Mohyldeen Mohammad: Etter det jeg kjenner til var den personen homofil, og det er den straffen han da fortjener.

Klassekampen: Det er et ekstremt standpunkt?

- Det er det standpunktet enhver muslim er påtvunget gjennom sin religion.

 Det er kvalmende. Jeg har ikke andre ord for det. Et gufs fra de mørkeste avkroker av menneskelig tenkning, et sted hvor enkeltmennesker er underlagt selvutnevnte lovgiveres tolkning av Guds ord, og menneskelivet alltid ligger i makthavernes hender. «Etter det jeg kjenner til var den personen homofil, og det er den straffen han da fortjener.» M. Mohammad har blitt den islamske radikalismens ansikt i Norge, og han følger opp Trond Ali Lindstads anti-demokratiske budskap fra noen uker tidligere. De møter begge motstand også fra anstendig muslimsk hold.

Radikale islamister er et lite mindretall blant muslimer i Norge, men det er også nynazistene blant hvithudede nordmenn. Det er ingen grunn til å la dem slippe unna av den grunn. Ytringsfriheten gir en rett til å ytre, men ingen plikt til å godta. Derfor er det helt fint at 3000 muslimer demonstrerer (stort sett fredelig) i Oslos gater. På samme måte må vi reise oss og rope ut vår protest mot uttalelsene som Mohammad kommer med. Dialog? Nei. Ikke med folk som mener at homofile fortjener å dø utelukkende fordi de er homofile. Nettopp fordi vi skal ha en sivilisert dialog med det muslimske samfunnet som helhet, er det påkrevet at slike uttalelser ikke møtes med slapp resignasjon. Det er en verdikamp.

Del på Facebook | Del på Twitter

17 Kommentarer

TE

16.02.10

Det var et innlegg i Aftenposten noen få dager etter Lindstads innlegg, der Islamsk råd (evt. bare lederen og et par andre fremstående medlemmer) tok avstand fra Lindstads holdninger og standpunkter. De argumenterte også for hvorfor islam og demokrati går fint sammen.

Historien er kanskje ikke på deres side, men innlegget var der.

Ronald

16.02.10

Hei, får han eminente muslimem støtte fra lånekassen til sine fremtidsrettede og demokratisk vennlige studier?

torbjorn

16.02.10

Takk. Da skal jeg endre innlegget på det punktet.

16.02.10

Helt enig!! Ytringsfrihet gir en rett til å ytre seg, men ingen plikt til dialog. Godt poeng.

GriseProfeten

16.02.10

Hvordan kan muslimer være imot homofile?

Profeten var jo både pedofil og homofil,var han ikke?

Øyvind

16.02.10

Hei Torbjørn, bra innlegg med kraft men med en vesentlig feil.

Du sa «Det er kvalmende. Jeg har ikke andre ord for det. Et gufs fra de mørkeste avkroker av menneskelig tenkning, et sted hvor enkeltmennesker er underlagt selvutnevnte lovgiveres tolkning av Guds ord»

Her mener jeg det er på sin plass å påpeke det faktum at Koranen ikke er Guds ord, men Muhammeds ord. Det at en gal General påberoper seg på snakke med en engel ved navn Gabriel med beskjeder fra selveste «Gud» burde ikke være noe vi tror på i 2010.

Rolf

16.02.10

Hvorfor ikke få Osama til Norge, så er samlingen komplett – og Støre kunne proklamere: «Fred i vår tid!» Hadde vi vært like humane i 1945, hadde vi unnskyldt Quisling og gitt Hilter beskyttelse.

16.02.10

Helt enig ! Dette er provoserende. Slike holdninger skaper frykt og jeg er redd unge muslimske menn tar seg den friheten og «straffe» homofile. Jeg er også redd at disse Imameng e har såpass stor makt over enkeltpersoner at de tar deres ord som sannhet og ignorerer Norske myndigheter og lover. Jeg syns vi skal markere at mennesker med slike holdinginger ikke har noen rett til å være i dette landet. Det blir helt feil å vise de respekt slik de hevder sine uetiske og rasistiske holdninger. Vi nordmenn er for naive. Jeg vet at det er mange unge menn fra Afganistan, Irak etc. som blir sendt hit til landet for å være «observatører» mens de får mat, hus og utdanning som ungen ensilge mindreårige. Sjekk ut dette dere som er så bekymret for alle de som kommer og som kommunene ikke vil ta i mot. Sjekk nøye hva slags holdninger disse har. Noen blir sågar avslørt som ikke reelle flyktninger, men blir aldri sendt tilbake. Våkne opp og se hva som er i ferd med å skje. Norge er for de «det forjettede land» nest etter USA.

tomurd

16.02.10

Dette provoserer, men det provoserer like mye å høre på Politisk kvarter på morran i dag hvor Per K. Foss sitter og benekter at Høyre v/Erna Solberg har vært så naiv og blåøyd at hun har foreslått shariaråd her i landet – tenk dere hvordan det skulle blitt ?

http://dt.no/nyheter/solberg-ber-om-shariarad-1.3110543

Foss benekter dette, og Amundsen blir sittende som en «narr».
Alle debatter blir jo meningsløse når politikere til stadighet farer med løgn og benektelser.

Sharia ER kvalmende………

Ove Fjellstad

16.02.10

Uttalelsen til denne Muhammed bør ikke gå upåaktet hen. Han var jo en av lederne for demonstrasjonen og frontfigur for drosjesjåførene og de andre demonstrantene.
Dersom de trives så dårlig i Norge bør de snarest reise tilbake dit de kom fra. Skal de være her må de akseptere vår kultur.
Det er godt om drosjesjåfører både i Sverige og Baltikum med andre holdninger til livet så disse folka vil ikke bli savnet.

16.02.10

Vi mener at et fullstendig sekulært samfunn er en del av løsningen. Det vil si et totalt skille mellom stat og religion. Alle lover skal være like for alle uansett livssyn. Det betyr nei til kristen skolelov og statsreligion. Det betyr også forbud mot religiøse politiske partier. Det er viktig å hindre at religiøse grupperinger kommer til politisk makt og erstatter menneskerettighetene med religiøse lover og tro.

Problemstillingen er høyaktuell nå med islamproblematikken. Statsreligionen vil ikke kunne beskytte mot politisk islam i Norge, eller andre religioner for den saks skyld.

Vi ønsker også å at det juridisk skal sees på muligheten for å forby religiøs praksis som bryter med menneskerettighetene.

Religioners innhold er menneskerettsstridig, per i dag har man lov til å TRO på hva man vil, men hva med praksisen av troen? Om man kan få en dom på at religionsutøvelsen er lovstridig ville det vært til god hjelp for oss som ønsker å videreutvikle menneskerettighetene.

Det er på tide at folk nå mobilserer for ytringsfrihet, rettferdighet og menneskerettigheter!

mia

16.02.10

Hvordan kan du hevde at det er «få» ekstreme muslimer i Norge? Det var da vitterlig ca 3000 etter sigende som demonstrerte sammen med denne Mohammed. Muslimer tror på islam så om de kalles muslimer eller islamister går ut på det samme. Et eksempel: da ca 50.000 demonstrerte MOT ny ekteskapslov for et par år siden så var det på oppfordring fra de som arrangerte toget. Det samme med muslimene i Oslo. Hvis disse 3000 ikke er enig i Mohammed så hadde de vel ikke demonstrert sammen med ham? Hva gjelder dødsdom over homofile så kan jeg neppe tenke meg at det er kun Mohammed og noen venner av ham som mener dette. Så derfor henger ikke utsagent om at det er bare noen få muslimer/islamister som mener dette – på greip. Dette blir tåplige borforklaringer som ingen med vettet i behold tror på. Hvem er det Røe-Isaksen tror han lurer? Seg selv?

Elisabeth

16.02.10

Denne enkeltpersonen som gang på gang går frem med trussler i så sterk grad som at norge skal få oppleve 11september om vi ikke gjør som muslimene sier å at alle homofile bør dø burde sendes ut av norge med øyeblikkelig virkning! kan ikke la de gå frem som de vill i vårt land! Vis de trur at de kan komme hit å gjøre som de vill så har de ingenting her å gjøre!!! Vi er for naive å tar i mot allt for mange, greit å ta i mot familier, kvinner å barn som virkelig trenger det men ikke de som kommer til vårt land for å ta over det å øddelegge det! blir jo til slutt så vi nordmenn må søke asyl i et annet land for vi har latt muslimene ta over norge å gjort det til krigsmark før det går 10år om de får fortsette med slik oppførsel! de velger selv å komme til norge å da MÅ de etterrette seg til våre lover, regler å kultur! Skjemmes av den handlingslammete regjeringen vi har! Nå må de virkelig vise at de er her for å støtte norske folk å de som kommer til norge å godtar å leve i fred med oss å vår kultur å ikke motarbeide oss å true oss som faktisk bruker våre skattepenger på å gi de mat, tak over hode osv! utaknemmelige beist noen av de som kommer, er så trist at de ødelegger for de stakarene som kommer i fred..

Erik

16.02.10

La meg sitere AP`s intervju med Professor Knut S. Vikør ved Universitetet i Bergen: «Det positive er at dette kan gi det norske samfunnet et mer modent forhold til muslimer i Norge»
Jupp et mer voksent bilde av hva islam er.
Islam betyr ikke fred, men underkastelse.
Islamisme. er et missbrukt ord, og betyr ikke noe annet enn politisk islam. Politisk islam er; «Islam al sharia». Islam ved guds (Allah`s) lov.
Sharia er loven muslimene i følge mohammed må praktisere for å leve korrekt.
Hijab er muslimske kvinners stille men pliktige, symbolske protest mot det sekulære samfunnet de lever i.
Religionen Islam skal ikke påtvinges borgerne av et land, men de som ikke vil konvertere, må betale Jizya (straffeskatt) og føle seg nedverdiget og undertrykket.
Det er på tide å våkne opp. Bruk litt tid, lær om islam. Få et mer modent forhold til denne politiske religionen. Les verdenshistorien og lær om flere av muslimenes forsøk på å okkupere Europa.
Denne filmen kan være en begynnelse:
http://www.youtube.com/watch?v=mjq5Vi9Gc68

mia

17.02.10

Å bli kjent med islams onde ideologi er bra og flere og flere blr nødt til å lese og lære. Men å gjøre seg kjent med Bibelens Gud er heller ikke dumt. Helt nødvendig vil jeg påstå. For å ta kortversjonen uten henvisninger (tro det eller undersøk selv) så gjenstår Dommedag. Det betyr at alle som ikke har fulgt den veien Jesus sa vi må følge «den smale vei» vi vil bli avvist av Gud med de følger det får. I begynnelsen møter vi Adam og Eva som blir fristet av Satan Djevelen som forteller menneskene den aller første løgnen om at Gud lyver når han sa at de ikke måtte spise av Livsens tre. Dette fikk konsekvenser. Senere får vi vite at Satan er «denne verdens gud» da han tar med seg Jesus opp på et høyt fjell og frister ham; hvis Jesus bøyer seg for Satan. Jesus benektet ikke det Satan hevdet: at han var herre over alt det Jesus kunne se i horisonten. «Denne verdens gud» er altså Satan og om ham står det at han i «de siste tider» er svært desperat og «farer omkring som en brølende løve for å forføre menneskene». Muslimer har falt for Satans ideologi og følger altså ikke den veien Jesus sa vi skulle følge for å få evig liv. Muslimene har overtatt Guds rolle og nekter å vende det andre kinnet til. Jesus sa når han ble spurt av de skriftlærde som stilte ham til veggs f eks i historien om skjøgen: hvis du er skyldfri – «kast den første sten». Islam er ondskap i n’te potens. Bibelens Gud er fredens Gud som ofret sin førstefødte sønn på korset som et symbol for at vi engang for alle skulle få vår syndige natur tilgitt. Troen på dette og det faktum at Jesus sto opp den 3 dag er betingelsen for et evig liv. Les og lær!

[...] mente det var urimelig å be vanlige muslimer ta avstand fra radikal islamisme etter at jeg skrev om dette. Mitt argument var enkelt: når noen uttaler seg i din religions navn, er det naturlig at de som er [...]

Jacqueline

13.09.10

I am very encouraged to read what everyone here is writing, and truely hope that there will be enough strong voices like these here, to stop Sharia law every being allowed here in Norway. It may start small, but what about in 50 years time? Just look to the UK and Europe – horrible. Sharia law (and Islam) will only allow men to continue to dominate and abuse women, and eventually fill this country with fear.

Har du en mening?