Abonner via RSS eller E-post

Belønningseksempel II

Publisert den 27.07.2009 i Blogg

Jeg får stadig flere gode historier om de belønningsordningene som finnes og kan bygges videre på. Det dreier seg overhodet ikke om offentlig rangering, men om å finne gode ordninger som fremmer kunnskap og læring. Her fra en mor:

«Sønnen min på 10 år hater å lese. Den eneste gangen jeg har registrert ham sitte frivillig å lese bøker på ettermiddags- og kveldstid var da skolen hadde lese-konkurranse. De fikk diplom pr antall sider de leste. Gjett om vi så resultater etter endt konkurranse. Bare så synd dette var en engangsforeteelse. Nå har skolen fokuset helt andre steder, og sønnen vil helst ikke åpne en bok om han ikke må.»

Del på Facebook | Del på Twitter

1 Kommentar

moltus

27.07.09

Det einaste dette dømet viser er jo at ytre stimuli ikkje har nokon annan funksjon enn den kortsiktige. Om han ikkje får belønning vil han heller ikkje lese …

Har du en mening?